cart_keyboard.PNG

WEBSHOPOT INDÍTANÁL?

Vagy esetleg átalakítanál? A workshop célja, hogy a webshop indítást fontolgató vállalkozások egy teljesen átfogó képet kapjanak azzal kapcsolatban, hogy milyen jogi teendőik és informatikai valamint marketing lehetőségeik vannak. A workshop végén minden szükséges információval rendelkezni fognak a résztvevők, hogy meg tudják tervezni a folyamataikat lépésről lépésre.

AKTUALITÁS

2020-ban a Magyarországon működő webshopok közel 80%-a könyvelhetett el forgalomnövekedést és több 100 üzlettulajdonos döntött a webáruház indítás mellett. A webshop indítást minden esetben meg kell előznie egy jó üzleti modellnek, kellő jogi támogatottság kialakításának, informatikai háttér kiválasztásának és persze a marketing atombombák megalkotásának.

Jelen workshop tematikájában a legfontosabb területekről gyűjtöttünk össze olyan információkat, amelyekkel kapcsolatban a legtöbb kérdés érkezett hozzánk az elmúlt hónapokban.

Jogi teendők webshop indítás kapcsán

Egy webshop stratégia kialakításánál elengedhetetlen szempont az aktuális jogi környezetnek való megfelelés. A jogszerű működés kellő hátteret tud nyújtani annak érdekében, hogy a tulajdonosok az üzletszerzésre tudjanak fókuszálni. Az ellenőrzések során a webáruházak/webshopok gyakran állnak a Hatóságok fókuszában. Nagyon sok webshop esetében indítanak fogyasztó- és adatvédelmi eljárást, a nem megfelelő ÁSZF és egyéb tájékoztatók miatt. Abban az esetben pedig, ha valaki egyedi fejlesztésű webshopot indít, a szoftverfejlesztési szerződésbe foglalt szerzői jogi kérdéseket is alaposan át kell gondolni.

Főbb témakörök:

  • A webshop indítás gazdasági háttere – milyen vállalkozási formában érdemes elindítani?

  • Egyedi szoftverfejlesztési szerződések tartalma és szerzői jogi kérdései

  • Webshop indítás előtt elkészítendő dokumentumok (ÁSZF, Adatkezelési tájékoztató, Impresszum) tartalmi követelményei

  • Marketing eszközök jogszerű használata (hírlevél, cookie használat, remarketing)

  • Jogi háttér utánkövetése, adatvédelmi tisztviselői feladatok

 

A webshopok informatikai háttere

Mivel a webshop gyakorlatilag egy szoftver, így a legfontosabb tényező, hogy milyen rendszer használatával indítjuk el a webáruházunkat. A rendszer kiválasztása azért kiemelten fontos az elején, mert a rendszerek közötti költözés nagyon bonyodalmas és költséges, ha valaki technológiát és környezetet kíván váltani. Az informatikai háttérnek számos eleme van, mint például szerverkörnyezet, programnyelv, számlázó és fizetési rendszerekkel való kompatibilitás, stb. Természetesen nem minden típusú termékhez/szolgáltatáshoz passzol minden típusú webshop motor illetve az egyedi fejlesztésnek is minden szempontból passzolnia kell a megrendelői igényekhez. A választást jól meg kell fontolni! Emellett a választásnál figyelembe kell venni a Google és egyéb keresőmotorok nemrégiben megváltozott weboldal minősítési módszerüket is.

Főbb témakörök:

  • Milyen rendszert fejlesszünk, vagy fel lehetne tenni a kérdést úgyis, hogy milyen a jó webshop?

  • Kész webshop motort érdemes használni vagy egyedi fejlesztés a jobb? Pro és kontra érvek mindkét típus esetében

  • Melyik fizetési szolgáltató felel meg nekem a legjobban? Sok tényezőtől függ, hogy melyik éri meg legjobban

  • Webáruház matek: mennyibe kerül a webáruház fenntartása?

  • Mitől szereti egy keresőmotor a weboldalunkat technológiai szempontból?

 

Webshop marketing

Minden üzemeltetőnek az a célja, hogy a webáruháza a legnagyobb hatékonysággal működjön. Ennek egyik elengedhetetlen eleme, hogy minél előrébb kerüljön a Google találati listán. Egy induló webshopnak első körben nem sok esélye van a hirdetésen kívül – bár léteznek ügyes megoldások – ,hogy eredményeket érjen el az organikus elérésben. A rendelkezésre álló szinte végtelen marketing eszköztárból történő merítés nehéz feladat, attól is függ, hogy a cég milyen termék portfólióval rendelkezik. Természetesen vannak alapvető marketing eszközök, amelyek méréseket és statisztikákat generálnak számukra. Ezen megoldások elengedhetetlenek ahhoz, hogy kiderüljön, hogy a webshopnak és az általa kínált termékeknek ki az igazi célközönsége. A megszokott marketing eszközök, mint például a hírlevél küldéshez kapcsolódó szolgáltatások kiválasztása is kiemelten fontos folyamat és tervezést igényeli.

Főbb témakörök:

  • Milyen hirdetési felületeket érdemes használni? Google Adwords, FB Ads, LinkedIn sponsored Ads, Google Shopping, melyik mire használható leginkább

  • A marketing eszközök tengeréből mi kell nekem? A cél, hogy hatékonyan költsünk pénzt marketingre.

  • Hogyan tudok hatékonyan hírlevelet küldeni?

  • Milyen technikái vannak annak, hogy a leveleink ne promóció fülön, spam mappában landoljanak, esetleg meg sem érkezzenek.

Distance Learning

IDŐPONTOK

Február 17. 10:00 - Webshop jogi teendők

Szervező: Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Február 18. 09:00 - Webshop jogi teendők

Szervező: Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Február 24. 10:00 - Webshop informatikai háttere

Szervező: Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Február 25. 09:00 - Webshop jogi teendők, informatikai és marketing háttér

Szervező: Infoszféra Kft.

Február 26. 09:00 - Webshop informatikai háttere

Szervező: Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Március 3. 10:00 - Webshop marketing háttere

Szervező: Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Március 4. 09:00 - Webshop marketing háttere

Szervező: Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Andrássy út 2.

Budapest, 1061

info@technetic.hu

  • Facebook